Saturday, August 30, 2008

Amaran....

RasuluLlah saw bersabda, "Datanglah kamu semua ke mimbar”, maka kamipun datanglah.

Apabila Baginda naik satu tangga, Baginda berkata: امين, apabila Baginda naik tangga kedua,

Baginda berkata: امين , apabila Baginda menaiki tangga ketiga ,

Baginda berkata: امين.Apabila Baginda turun, kamipun berkata:

Wahai RasuluLlah saw, sesungguhnya kami telah mendengar daripada kamu hari ini sesuatu yang kami tidak pernah dengar.

Baginda bersabda: Jibril as datang kepada aku dan berkata: “ ‘CELAKALAH’ sesiapa yang menyempurnakan Ramadan, tetapi masih tidak diampunkan baginya”.

Aku menjawab: امين.

Apabila aku menaiki tangga kedua, Jibril berkata: “ ‘CELAKALAH’ sesiapa yang kamu disebut di sisinya, tetapi dia tidak mensalawatkan ke atas kamu”.

Akupun berkata: امين.

Apabila aku menaiki tangga ketiga,

Jibril berkata, “ ‘CELAKALAH’ sesiapa yang menjaga di sisinya kedua ibubapanya yang sudah tua atau seorang dari keduanya, tetapi ibubapanya tidak memasukkannya ke syurga”.

Aku menjawab: امين.

'salam ramadhan, mg diberi kekuatn utk beramal iatiqamah dalam bulan mulia ini'

No comments: