Sunday, August 24, 2008

KASIH TUAN GURU HJ HADI PADA PAS!!!!

Membaca posting Roslan SMS tentang lawatan TG Presiden ke Maha 2008 di Serdang tiada luar biasanya. Ia hanya coretan berita perjalanan dan aktiviti TG Presiden.

Sebagai setiausaha akhbar, wajar bagi Sdr Roslan memuatkan beritanya kerana tiada media utama menyiarkan.Namun hati saya tersentuh apabila membaca perenggan Tg Presiden berpuasa.

Bukan kerana berpuasa semata.... biasa bagi umat Islam berpuasa sunnat terutama di bulan Syaban apatah lagi bagi seorang tuan Guru. Apa yang menyentuh hati saya ialah apabila sdr Roslan menulis bahawa puasa Tg Hj Hadi ialah puasa Nazar.

Nazar apa pulak tuan Guru???? Apakah anaknya lulus periksa? Atau beliau nak dapat anak lagi atau naik pangkat atau....atau.... berbagai sebab lagi nazar seperti kebanyakan orang. Nazar kerana Allh memberi atau menunaikan hajat berkaitan diri atau keluarga mereka.Roslan menulis ...

Nazar Tg Hj Hadi ialah kerana kemenangan PAS. Beliau bernazar untuk berpuasa sebanyak bilangan kerusi dimenangi PAS... Bukan hanya parlimen malah juga DUN.... Subhanallah.... Seakan ingin menitis air mata saya kerana terharu dikurniakan Allah seorang pemimpin yang begitu prihatin terhdap parti yang dipimpinnya.

Bayangkan PAS memperolehi 23 kerusi Parlimen dan 83 DUN. Ini bermaknPresiden akan berpuasa selama 106 hari..... Allah hu Akbar!!!Terlintas difikiran saya... masih adakah lagi dikalangan kita yang begitu prihatin seperti Tg Guru terutama dalam keadaan kesihatannya yang kurang memberangsangkan. Beliau dinasihatkan agar tidak berceramah pada malam terakhir muktamar di stadium Ipoh kerana gangguan kesihatan.

Ketika menggulung perbahasan Tg Guru kelihatan bersemangat sekali. Bernazar membotakkan kepal tidak menjadi masalah bagi yang berambut kepalanya. Bernazar untuk kenduri bukanlah masalah bagi yang berduit. Malah bernazar menghantar pisang ke masjid amat mudah. Berpuasa adalah nazar yang paling sukar. Sebab itun tak ramai ingin bernazar berpuasa.

Lebih muda barangkali bernazar umrah di Mekah dari berpuasa apatah lagi 106 hari!!!!Kepada mereka yang meragui kecintaan Tn Guru kepada parti dan perjuangan ini sewajibnya MENCERMIN MUKA. Lebih lebih lagi yang menghina dan memperlekehkan beliau.

bak kata pepatah melayu.... KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL LAUTAN DALAMJANGAN DIDUGA!!!!!

Semoga mengekalkan kesihatan Tn Guru untuk terus memimpin perjuangan Islam di Malaysia dan dunia!!!!!!!!!!

No comments: