Saturday, November 15, 2008

Blog ini bukan pintu tandas...

Pertamanya, ana nak mengucapkan terima kasih kepada semua penghujung setia dan berkala Kembara Muslim. Tanpa antum sapa laa ana.

Keduanya, ana nak berkongsi kepada sahabat sekalian, blog ini bukannya tandas untuk diperlakukan sesuka hati samada dalam shout box atau komen di dalam artikel. ana suka untuk sahabat-sahabt menghayati apa yang telah ust Hazrizal tulis dalam blog tentang hal ini.

Ramai sahabat terkejut dengan beberapa post dalam shout box. seorang yang mengatakan dirinya sebagai Humaira. Ana tiada kuasa untuk mengetahuinya. Ana serahkan pada Allah swt untuk memberitahunya di mahkamah akhirat kelak. Tak perlu ana membahaskan hal ini dengan lebih panjang kerana ianya hanya provokasi daripada orang yang tidak bertanggungjawab. Apapun terima kasih pada sahabat atas teguran itu.

" wahai orang-orang yang beriman, jauhilah banyak prasangka. sesungguhnya sebahagian prasangka itu dosa dan janganlah kamu mencari kesalahan orang lain dan janganlah ada di antara kamu yang menggunjing sebahagian yang lain. Apakah ada diantara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik. Dan bertaqwalah kepada Allah, sungguh Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang"

Al Hujurat:12

No comments:

There was an error in this gadget