Tuesday, January 22, 2008

Kepulangan Bonda yang ditunggu

Tinggal 2 hari lagi bonda yang disayangi akan sampai ke tanah air. Kerinduan terasa amat sangat walaupun ana sebenaranya biasa berpisah dengan keluarga. Tapi lain pula halnya dengan kedatangan bonda ini.

Mungkin disebabkan keberkatan ibdatr haji itu mensyahdukan lagi keadaan. Ana mendoakan agar bonda selamat sampai ketanah air. Dapat melihat dua puteri kesayangan yang telah 40 hari ditingalkan.

Setiap kali menelefon rumah bertanyakan khabar kepada ahli rumah. Adik-adik asyik berkarenah. Kesian seorang bapa menjaga anak. Makan pula ala kadar saja. Sekadar melepaskan lapar diperut. Itulah yang mampu dilakukan oleh seorang bapa. Dengan keuzuran yang dilalui

Tapi berapa ramai ka kita menyedari bahawa pengorbanan seorang ibu bapa cukup berat. Tidak ternilai dengan duit. Biar dikumpulkan duit segunung Kinabalu namun tetap tidak dapat membalasnya.

Akhirnya... doaku selamat pulang kepangkuan keluarga wahai bonda ku.. Tulisan ini akan menjadi sejarah yang cukup bermakna buat seorang anak seperti ana...

Amin....

No comments:

There was an error in this gadget