Tuesday, April 29, 2008

Coretan Di Malam Hari

Fikiran ana menjadi tidak menentu pada malam ini....

Macam-macam ana fikirkan tentang diri ini...

Hamba ini penuh dengan najis dosa... Sempat kah ana bertaubat sebelum ajal datang...

Kerana sudah ramai kawan-kawan pergi buat selamanya. Tidak akan kembali lagi ke alam dunia ini. Ana selalu imbas kembali kehidupan ana sebagai seorang muslim sejak ana tingkatan 1 hinggalah sekarang...

Terlalu banyak perubahan pada diri ana.. Dari segi pemikiran, akhlak, amal ibadah dan lain-lain... Ermmm ada yang positif dan tidak kurang jugak banyak yang negatif...

Ya Allah,bantulah aku kerana aku sukar untuk mengawal nafsu ku... Sering kali aku tewas dan aku cuba untuk lawan kembali.. Kadang-kadang terasa give up tapi aku gagahkan diri jugak kerana kehidupan ini perjuangan...

Sebagai bahan muhasabah buat diri ini... Wahai SYAM...Ingat bahwa kehidupan ini sementara.. Tidak kekal ia akan musnah sepertimana musnah nya makhluk-makhluk Allah yang lain.

Ingatlah bahawa malaikat sentiasa bersamamu walau dimana engkau berada.. Ditandas, dibilik, diatas motor dan dimana-mana sahaja... Takutlah engkau kepada Allah swt

Tidak malukah engkau terhadap Allah yang memberikan rezeki kepada engkau setiap hari.. Walaupun kadang-kadang tiada duit tapi aku jugak rezeki dlm bentuk yg lain...

Ya Allah aku hamba berdosa... Aku hamba yang hina ya Allah... Aku hamba yang tiada malu bila melakukan maksiat kepadamu...

Izinkanlah aku hidup lagi esok ya Allah untuk menebus dosa-dosa yang telah aku lakukan...

Ya Allah banyaknya amanah yang belum aku tunaikan haknya... Banyaknya taklifan pada diri ini ya Allah.. Bimbinglah aku ya Allah ke jalan hidayah...

Tanpa bimbangmu Allah aku akan hanyut dalam laut nafsu yang tidak ada penghujung ini...

Ya Allah,hanya engkau yang mengetahui siapa aku yang sebenaranya...

No comments: