Thursday, November 13, 2008

Melabuhkan tirainya

"Tepat pukul 12.oo petang. Semua pelajar diminta untuk meletakkan pen. Semua kertas jawapan sila letakkan disebelah kanan meja. Sesiapa pun tidak dibenarkan 'chat ' dengan rakan sebelah"

Begitulah kata-kata terakhir dari dewan peperiksaan ari ini. Hati ana terasa kesyukuran yang teramat sangat atas anugerah ini. Setiap saat semasa tadi digunakan dengan sebaik yang mungkin. Ilham dan idea seakan dihamparkan didepan mata dalam setiap soalan yang diberikan. Tiada kata yang boleh aku luahkan, tiada apa harta untuk aku membayarnya. Hanya rasa kesyukuran yang teramat kepada MU ya Allah.

Sem ini berlalu dengan penuh suka dan duka. Tarbiah yang Allah berikan kepada ana cukup memberikan kesan terhadap pemikiran dan mengugat prinsip ana. terlalu banyak pengajaran yang Allah berikan pada ana.

Mulanya, ana hampir tersungkur kerana macam tak sanggup menghadapi tarbiah ini. Dengan sokongan sahabat-sahabat perjuangan, ana bangkit untuk memulihkan kembali semangat ana untuk meneruskan jihad di medan ilmu ini.

Ya Allah terima kasih kerana mengurniakan daku sahabat yang memahami. Hanya engkau yang mampu membalasnya.



1 comment:

LegendZ said...

agak-agaknya memang tabiat ahli kita lepas abis exam jer melekat kat depan komputer~memblogging..huhu..