Monday, March 10, 2008

Pengorbanan Itu Amat Manis



Alhamdulillah syukur yang tidak terhingga ke hadrat Allah swt...

Semuanya teka teki telah terjawab dengan gelombang tsunami menimpa BN... Beberapa tidak menggunakan internet kerana pergi berJUANG meningglkan bumi selatan ke sebuah negeri tadahan wahyu. KELANTAN.

Terlalu banyak pengalaman dan memori indah dan pahit untuk dikongsi utk shbt-shbt sekalian. Namun ana berfikir semua mungkin tidak semua ana mampu tuangkn hanya sekadar apa yg termampu.

Shabr-shbt leh buka bloggers ini untuk dapatkn liputan dan ulasan:

Mohd Sayuti Omar
Roslan
A.Kadir Jasin
Ust Hazrizal

Namun apa yang ana ingin kongsi kepada shbt sekalian ttg pengalaman pertama ana mengundi. Ianya cukup manis dan indah kerana setelah melalui banyak detik-detik yang memeritkan akibat pertukaran alamat.

Semuanya itu telah terubat dengan kemenangan yang diberikan oleh Allah swt. kepada kerajaan ISLAM Kelantan.

Suasana hening pagi itu telah dipecahkn dengan tangisan para alim ulama dan rakyat yang tertindas. Jika stadium itu boleh berkata-kata pasti ia menjadi saksi utama tangisan manusia yang ditindas penuh kezaliman.





Kata-kata tok guru masih ana ingat

" Ya Allah, kami diserang, dihimpit dari segenap penjuru dlm menegakkan agamamu, sesungguhnya hanya kami tidak berdaya. Maka kami berserah padaMu untuk membantu kami menegakkan agamamu."

Munajat golongan yang dizalimi tidak akan ditolak oleh Allah swt.

Akhirnya perancangan musuh telah diterbalikkan oleh Allah swt.

Sahabat sekalian...

Ana yakin masing-masing kita telah merasai pengalaman dalam PRU 12 ini. Ada yang jadi PACA ada yang fisrt time pengundi, ada yang diugut oleh pihak pentadbiran universiti, ada yang dipandang sepi oleh sahabat lain ketika berjuang dlm PRU ini dan macam-macam lagi.

Namun yang paling rugi dan naif adalah 'mereka-mereka' yang tidak menginfakkan diri dan segala apa yang dia ada untuk perjuangan kali ini. Mereka menyangka akan hidup lagi 5 tahun akan datang!!!

Sahabatku yang menginfakkan diri dlm PRU kali ini. Sesungguhnya kita akn mereasai bagaimana kemenangan diberikn oleh Allah dalam beberapa negeri kali ini cukup menharukan.

Ana yang ketika itu berada dalam ribuan manusia menunggu keputusan berhadapan Pejabat Perhubungan PAS Kelantan telah menitis air mata kemenangan.

Tidak ana sedar pipi ana dibasihi air suci. Penat letih dan pengorbanan yang dituangkan dlm PRU kali ini cukup-cukup bernilai. Dengan pelbagai sekatan dan halangan (AUKU,Test,Kuliah) telah kita harungi bersama.

Walaupun ada beberapa ketika kita tewas dlm keletihan namun kita sama-sama gagahkan diri ini untuk menunaikan amanah sebagai seorang penuntut ilmu.

Disini ana titipkn gambar mengenangkn memori indah.







bergambar sebelum bertolak ke Negeri Tadahan Wahyu Bersama sahabat seperjuangn. waaa besarnya wau nie... singgah sebentar berehat dkt pantai
Akhirnya... marilah kita meraihkan kemenangan ini dengan penuh rasa kesyukuran yang tak terhingga kepda Allah swt. Moga amanah yang diberikn ini dapat dijalankn dengan penuh cermat dan teliti dalam mencari redha Allah swt.

No comments:

There was an error in this gadget